דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
Honda Adventure CR100L
חדשות ואירועים

הונדה CRF1100L אפריקה טווין: הכי טוב שיש

אופנוע האדוונצ'ר הגדול של הונדה משלב יכולת כביש ושטח בצורה מרשימה

05/05/2021

כזו שהופכת אותו מוערך מסביב לעולם מבט אחד על האפריקה טווין וזה ברור לגמרי. ככה נראה אופנוע אדוונצ'ר כשהיצרנית הגדולה בעולם מחליטה ללכת עד הסוף. לאפריקה טווין העדכני יש למעשה כמה וכמה גרסאות וכך הוא נותן מענה מושלם לכל דרישה שיש לרוכבי האדוונצ'ר בעולם. זה גם מסביר למה הוא נחשב ומוערך כל-כך.

אבל לפני שנגיע לזה, בואו נדבר על הדברים הבסיסיים. מנוע לדוגמה. לאפריקה טווין יש מנוע וי-טווין רב עוצמה ומומנט עם 102 כ"ס. מנוע ה -1,100 סמ"ק לא רק חזק וגמיש יותר מבעבר. הוא גם סוחב עליו פחות משקל. הונדה הורידו את המשקל בכל גרסאות האפריקה טווין דבר המוסיף לביצועים ומשפר את השליטה!

רשימת הפרטים הייחודיים בדגם CRF1100 ארוכה מאוד. ארוכה ופרטנית כמו שרק בהונדה יודעים. כל רכיב, כל בורג וכל מערכת נותחו בדקדקנות עד להשגת התוצאה הרצויה, המושלמת. אם זה שימוש בסגסוגות מיוחדות במנוע או ניהול מערכות הבקרה, הכל חדש, מוקפד ומוביל. קחו לדוגמה את מערכות העזר לרוכב, אלו משתמש ב-IMU ויודעות מתי ואיך להפעיל את בקרת המשיכה, הבלמים וניהול המנוע בכדי לשמור על הרוכב גם במצבים הקיצוניים ביותר.

הונדה AFRICA TWIN CRF1100יש כאן למעשה אין סוף אפשרויות ומענה רחב מאוד לכל תחום. מי שרוצה את אדוונצ'ר שלו טבעי וקליל יימצא את מבוקשו באפריקה טווין הבסיסי. מי שצריך את המילה אחרונה בכל אספקט יכול לבחור את האפריקה אדוונצ'ר ספורט ולהוסיף עליו מתלים סמי-אקטיביים ותיבת DCT. האפריקה טווין החדשה מציע כמה קונפיגורציות ולמעשה הוא כמה אופנועים בדגם אחד.

הוא גם נראה נהדר, ואחרי שמפסיקים להעריץ את המראה החדשני אפשר להניף רגל ולגלות עוד דברים. לוח השעונים הוא מסך TFT מרהיב ממנו ניתן לקבל את כל המידע וגם לשלוט בכל המערכות האלקטרוניות שיש כאן. התפעול נוח ואינטואיטיבי, מצבר מתגים בצדו השמאלי של הכידון, כזה שקל לתפעל גם תוך כדי רכיבה. עוד בקוקפיט אפשר למצוא אפשרויות טעינה, תקשורת של האופנוע עם הטלפון החכם באמצעות בלוטוס, בקרת שיוט, פנסי LED מלאים ועוד. עושה רושם שהונדה הטילה את כל מה שהיא יודעת על האופנוע הזה. אם זוכרים שהאפריקה טווין הראשון הניע כבר ב-1988, אפשר להסכים שהונדה יודעת ולא מעט.

על הכביש ובשטח מתחברים כל הפרטים האלו לכדי מכונה אחת סופר-מרשימה. מצד אחד הוא חזק, נוח ומהנה מאוד על הכביש. עושה רושם שלא חשוב כמה רחוק היעד, האפריקה טווין יביא אותך לשם נינוח ומחייך. גם בשטח התחושות דומות מאוד. המשקל שירד, הכוח הזמין והארגונומיה המעולה פשוט מדרבנים את הרוכב להמשיך ולדחוף.
תפקוד כל המערכות פשוט מעורר הערצה. האפריקה שומר על הרוכב שלו בהתאם להגדרות שנבחרו ולא נותן לגלגלים לזוז מ"מ לא מתוכנן אחד. שליטה מלאה וחיבור נדיר עם מכונה שהיא לא רק גדולה, היא גדולה מהחיים. והכל ארוז כמובן בחלקות והאיכות האופיינית של הונדה.

כשיצרן ברמה הזו מחליט לשים את הרגל בקטגוריה משמעותית כזו, עם אופנועים מרשימים מאוד אצל המתחרים, הוא עושה את זה כמו שצריך. הונדה בהחלט עשתה את זה כמו שצריך. האופנוע הזה הוא שותף יעיל מאוד בשימוש רגיל, במציאת תוואים חדשים, נאמן בכל דרך. כזה שרק מחכה, לצאת לדרך, להרפתקה הבאה.

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...