דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
אופנוע הונדה CBR650R
חדשות ואירועים

הונדה CBR650R: לא רק ספורט

אופנוע הסופרספורט האייקוני של הונדה בגרסתו האחרונה, מציע יכולת ספורטיבית אמיתית מבלי לדרוש פשרות מהרוכב

05/05/2021

קטגורית הסופרספורט הכוללת בתוכה אופנועים ספורטיביים בנפח 600 סמ"ק, היא אחת המשמעותיות בשוק האופנועים הספורטיביים מאז ומתמיד. הונדה ממשיכה לשאת את הדגל כאן עם אינטרפרטציה מודרנית לקטגוריה החשובה הזו. רק מלהביט בתמונות אפשר להבין לאן מיועד CBR650R, למעוזות הרכיבה הספורטיבית, כשהוא שואל מוטיבים בעיצובו מהאח הגדול, הפיירבלייד.

למרות שמדובר באופנוע שזורח בקטגוריה הזו, הונדה לא נחה על זרי הדפנה והיא עדכנה אותו בכדי לשמור על מקומו. מהבחינה המכאנית אפשר למצוא כאן את מנוע ארבעת הציל' המופלא של החברה, עם כיול מחדש הנותן כאן תפוקת כוח מרגשת אפילו יותר. לצד זה, הונדה ביצעו עבודה מקיפה על הדגם והורידו את המשקל הכללי בלא פחות מ-6 ק"ג לעומת הדור הקודם. הורדת המשקל נותן שיפור משמעותי ביחס ההספק – משקל של ה-CBR ותורם לשיפור מורגש בביצועים.

עוד שינויים חשובים מאוד לאלו שאוהבים לקחת את האופנוע שלהם רחוק, חזק ומהר אפשר למצוא במתלים. ה-CBR יושב על סט משובח של מתלי שואה. המזלג הקדמי הוא מסוג BFF וכולל גם אפשרויות כיוונון מרובות. גם האחורי מאותה תוצרת נחשבת ומציע יכולת כוונון דומה. הבלמים של ניסין, עוד שם אייקוני, עם מערכת בלימה אדירת כוח וממדים, הנשלטת על ידי ה- ABS.
מעטפת האופנוע הזה לקוחה ממסלול המרוצים, אבל הגימור הוא לגמרי ממחוזות היוקרה. כל הרכיבים איכותיים מאוד, עבודת הצבע עמוקה וההרכבה הדוקה ואיכותית. כמו בכל הונדה. עם 95 כ"ס ומנוע שיודע לצרוח בסל"ד גבוה כדאי מאוד שהכל יהיה מחובר כמו שצריך, כי ביצועים ומהירות הם לא בעיה כאן והם מגיע בעוצמה ברורה.

אופנוע cbr650rכל הכוח הזה, נשלט על ידי היכולת של הונדה לייצר מהירות וביטחון יחדיו. תפעול המכלולים כולם, אם אלו הבלמים או ידית המצמד, מעניקים שליטה מרבית בכל הנעשה ולא דורשים כוח. תנוחת הישיבה הספורטיבית, מעניקה שליטה מחד ונוחות טובה מאידך, שומרת את הרוכב במקום שבו הוא יכול לנהל את הרכיבה המהירה בצורה מיטבית. קל מאוד לנוע על המושב ולמרות המיקום הספורטיבי של הרגליות והקליפ-און, אין תחושה של חוסר נוחות שאופיינית לכלים כאלו.

ההתנהגות של ה-CBR פשוט מופלאה. המתלים החדשים שומרים על האופנוע יציב גם בזמן השכבות נמוכות נמוכות. שלדת היהלום הקלה יותר והזרוע האחורית העשויה אלומיניום מייצרים כאן תחושה קשיחה ונטועה. המזלג החדש פשוט מעולה עם עקיבה על האספלט בכל מצב, גם אם מדובר בכביש שלא סלול כמשאי.

הדיאטה שעבר האופנוע הזה מורגשת מאוד, הוא הפך קל יותר, מדויק יותר, חד יותר. קל לתפור אתו אייפקסים בקצב גבוה עם דיוק נדיר של הפרונט והיגוי טבעי וניטראלי לחלוטין. חיבוק חזק של המיכל עם הברכיים, או ברך מרחפת מעל האספלט, מה שלא יהיה סגנון הרכיבה, ההונדה הזה לא מפסיק להרשים ולבקש עוד.

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...