דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
חדשות ואירועים

הונדה CB650R – קפה להמונים

ה-CB650 מיישר קו עיצובי עם משפחת הנאו-ספורט קפה ומקבל שינויים רבים תחת המעטפת. הקפה הופך לחם וחזק

19/09/2020

הכתבה נלקחה ממגזין מוטו

כתבמיקי כהן, ספרד

בתערוכת EICMA חושפת הונדה את ה-CB650R, מחליף ל-CB650F והדור האחרון של האופנועים הערומים של הונדה המביא עימו משב רוח רענן לקטגוריה. לא עוד גרסה נטולת פלסטיקה לאופנוע ספורטיבי תקציבי, אלא אופנוע חדש עם עיצוב המשייך אותו למשפחת הרטרו-נייקדים של הונדה והנדסת אנוש חדשה לגמרי התואמת את ייעוד האופנוע.

אז הרחקנו עד להשקה העולמית באלמריה שבדרום ספרד בכדי לבחון את האופנוע החדש של הונדה, יותר נכון את צמד האופנועים, שכן גם האח הספורטיבי, ה-CBR650R הושק באותו האירוע ומבחן עליו יפורסם גם הוא בקרוב. צוות המהנדסים של הונדה פרט בפנינו את השינוים שעבר ה-CB650 בדרך לקבל את האות הספורטיבית והנחשקת בסוף שמו, ה-R במקום אותה ה-F מהדגם הקודם.

ההבדל הראשון והמהותי ביותר הוא העיצוב החדש המשייך את ה-CB650R למשפחת ה-Neo Sport Cafe של הונדה שמכילה כבר שלושה דגמים – CB125RCB300R ו-CB1000R סמ"ק, העיצוב כאמור – רטרו מודרני, עם פנס עגול גדול מקדימה, משטחי אלומיניום חשוף ומינימום חלקי פלסטיק, נועד למשוך קהל לקוחות צעיר יותר ונבחר בזכות הצלחת הסדרה החדשה ברחבי העולם, כשדגם ה-125 הופך לנמכר ביותר באירופה. יחידת ההנעה עוברת שדרוג קל עם עיבוי הכוח הזמין באזור סל"ד הביניים, העלאת ההספק הסופי בכ-5% ל-95 כ"ס המושגים ב-12,000 סל"ד, לעומת 88 כ"ס ב-11,000 סל"ד בדור הקודם, ורצועת המומנט מתיישרת. כל זאת מושג בזכות גלי זיזים חדשים, תזמון שסתומים שונה, בוכנות חדשות המעלות את יחס הדחיסה ל-11.6:1, מצתי אירידיום, תיבת אוויר חדשה בעלת שני כונסים בקדמת האופנוע, לעומת הקודמת בעלת כונס יחיד מאחורי הפנס הראשי ומפלט חדש ומעוצב שגם יעיל יותר בפינוי גזים וגם מוטה כלפי הרוכב לשיפור הסאונד ברכיבה.

מבחינת מערכות נוספות מקבל ה-CB החדש מערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק, אורות חירום הנדלקים תחת בלימה אגרסיבית במיוחד ומתריעים לרכבים הסובבים ע"י הבהוב אור הבלם והמאותתים, המצמד עובר עדכון לטובת חלקות רכיבה ומערכות הסליפר והאסיסט קלאץ' מקלות את פעולת ידית המצמד, בנוסף למניעת נעילת גלגל תחת הורדת הילוכים חזקה.

השלדה החדשה מבוססת על הדור הקודם, קלה ב-1.9 ק"ג, שלדת הזנב קצרה יותר ב-60 מ"מ, ציר הזרוע האחורית מחוזק ותושבות המנוע משנות מיקום לצורך מיתון ויברציות. המזלג הקדמי החדש, הפוך ובקוטר 41 מ"מ, מתוצרת Showa המייצרת גם את הבולם האחורי החדש, בעל כרית שיכוך וכיוון עומס קפיץ.

מערכת הבלימה חדשה והיא בעלת זוג דיסקים קדמיים צפים, בקוטר 310 מ"מ, עליהם מופקדים קליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה אחת.
הג'אנטים החדשים קלים יותר מאלו של הדור הקודם, בעלי חמישה חישורים בתצורת Y ועשויים אלומיניום. הצמיגים במידות 120/70-17 ו-180/55-17 מתוצרת מצלר ומדגם RoadTec 01.
לוח המחוונים החדש המשותף לשאר דגמי הנאו-ספורט קפה ולסדרת ה-500 החדשה ל-2019, מכיל מחוון הילוכים, תצרוכת דלק ועוד.

הכידון נמוך יותר ב-8 מ"מ ורחוק יותר מהרוכב ב-13 מ"מ, הרגליות עולות מעלה ב-6 מ"מ ואחורה ב-3 מ"מ. גובה המושב נשאר זהה ועומד על 810 מ"מ, כל אלו יוצרים תנוחת רכיבה מעט שפופה יותר. בסך הכל ה-CB650R קל יותר ב-6 ק"ג מדגם ה-F היוצא.

האופנוע ניתן לרכישה גם ברישוי A1, הגבלת האופנוע נעשית בשני מישורים, האחד פיזי – לועות יניקה ארוכים יותר, והשני אלקטרוני – תכנות מחדש של ה-ECU, לאופנוע המוגבל ל-47 כ"ס ב-10,500 סל"ד.
ה-CB650 הוא היחיד בקטגורית הביניים שנותר עם מנוע 4 צילינדרים, כל מתחריו כבר עברו לתצורת טווין תקציבית אף יותר ועדיפה ברכיבה יום יומית בזכות כוח זמין בסל"ד נמוך-בינוני.

בניגוד לנורמה הטכנולוגית היום, ל-CB מצערת חוטית רגילה, ולא אחת חשמלית, תגובת המצערת לא חלקה ומעבר מגז סגור לפתוח מרגיש גס.
משיכת מצערת מגלה מנוע חי וזריז המטפס בקלות לסל"ד גבוה, דף הנתונים אולי מצביע על שיא ההספק ב-12,000 סל"ד, אך למנוע יש מספיק בשר באורך כל קשת הסל"ד למרות שרובו מגיע, כמו שאמר דף הנתונים, בסל"ד גבוה, כיאה למנוע 4 צילינדרים בשורה.
הגיר נוח, מהיר וחלק, אופנוע המבחן צוייד במנגנון Quick Shifter שעובד רק בהעלאת הילוך ולמרות היותו ציוד אופציונלי, עובד ללא השתהות או גמגום.

בהונדה מינו מהנדס לתפקד כמוזיקאי ולדאוג לצליל שיפיק האופנוע, מבדיקה מול CB650F מהדור הקודם אכן שיפור ניכר, במיוחד ברכיבה. הבס העמוק המופנה כלפי הרוכב מכניס אותו למוד קרבי במיוחד. מהלך מבריק מצד הונדה שמצליחה בעידן של תקנות זיהום אוויר ורעש מחמירות להוציא כזה סאונד מאופנוע ולעמוד בכל הדרישות.

מערכת הבלימה שודרגה כאמור, למרות שאינה מהאיכותיות שיש בתעשיה, זוג הדיסקים הגדולים מקדימה מייצרים בלימה חזקה. לבלמים נשיכה בתחילת המהלך והרבה רגש ותחושה ואילו ידית הבלם המתכווננת מסוגלת ליצר בלימה משמעותית גם עם אצבע אחת על המנוף. לאחר העמסה על המערכת ובלימה ממושכת ברכיבה חזקה לא מורגשת דעיכה משמעותית בעוצמה.

הבולמים אינם מתכווננים, למעט בולם אחורי עם 10 אפשרויות עומס קפיץ, מכוונים על הצד הקשיח ולרכיבה חזקה יותר, רוב הרכיבה עברה בכבישים המפותלים והמשובחים של מחוז אלמריה, שם התגלה ה-CB כשותף מצוין, הקלות בה הוא משנה כיוון והיציבות בה נשמר קו הפניה משרים ברוכב ביטחון גדול. ככל שהזמן עבר הביטחון גדל, איתו גם הגיעו הקצב וזוויות ההטיה, שהוגבלו רק ע"י הצמיגים המקוריים של האופנוע, לא סיפקו די פידבק ולקח להם זמן רק עד שהתחממו.

למרות שינוי תנוחת הרכיבה לאחת מעט שפופה יותר, מאוד נוח לרכב על ה-CB גם לאורך זמן, עוד יתרון בתנוחת הרכיבה השפופה אנחנו מוצאים במהירויות שהיו מייצרות אצלנו כותרות בעיתונים,  אז השינוי של תנוחת הרכיבה מאפשר לרוח לעבור מעל הרוכב ומבטל את אפקט המפרש הידוע לכל מי שרכב על אופנוע נייקד במהירות של 120 קמ"ש וצפונה, מרשים ביותר כשמדובר באופנוע נייקד ללא מיגון רוח. גם המושב נוח לאורך זמן ולאורך השעות שבילינו על האוכף לא נשמעו טענות מהישבן על אי נוחות.

 

להמשך קריאת הכתבה במגזין מוטו >>>

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...