דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
חדשות ואירועים

הונדה CBR500R במבחן מסלול

הונדה משפרת את אחד הדגמים המובילים והפופולריים שלה וגורמת לו להראות טוב מתמיד, גם על מסלול המרוצים

14/11/2019

הכתבה נלקחה ממגזין מוטו

כתב: רביב כהן

 

כמשתמע משמו, ה-CBR בעל מנוע בנפח 500 סמ"ק, עבר כמה שינויים משמעותיים ב-2019 שהפכו אותו לספורטיבי יותר ובעל מראה אגרסיבי הגורמים לו להראות דומה מאוד לאחיו הגדולים.
תנוחת הרכיבה שונתה ומתאימה למראה הספורטיבי, עם כידון נמוך יותר ורגליות משוכות מעט לאחור, מאלצות את הרוכב להתכופף מעט לפנים בצורה משלימה למראה האווירודינמי, בשילוב עם עיצוב הפיירינג הקדמי ופנסי החזית, קל להתבלבל ולחשוב שמדובר באופנוע מקטגוריית נפח גדולה יותר.

המנוע עבר שינויים במערכות היניקה, הפליטה ותזמון השסתומים, הספקו בסל"ד נמוך-בינוני שופר בצורה מורגשת, כמו כן קיבל האופנוע מערכת מצמד חדשה המונעת את נעילת הגלגל האחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית ועוזרת לתפעול קל יותר של ידית המצמד.

ה-CBR500R מגיע מצוייד במסך LCD חדש המציג את כל המידע שהרוכב צריך וכולל נוריות חיווי המודיעות לרוכב שהגיע הזמן להעביר הילוך.
אספנו את האופנוע מסוכנות הונדה שבתל-אביב, זה המתין לנו על המדרכה, אור השמש האביבית מוחזר מקימוריו החדשים והאדומים, כמעט כמו סוכריה אדומה בצלופן חדש.
הנפת רגל מעל האופנוע והתיישבות באוכף מגלה תחושה של אופנוע ספורט לכל דבר, כידון הקליפאון הונמך ומוקם מתחת למשולש העליון, לוח השעונים ממורכז ועטוף בפלסטיקה בעלת טקסטורה דמויית סיבי פחמן, הנסגרת במשקף קטן ונמוך יחסית.

המושב הנמוך (785 מ"מ) צר יחסית ויאפשר גם לרוכבים שלא התברכו בזוג רגליים ארוכות להניח את כף הרגל על הקרקע בבטחה.
מיקום הרגליות ניטרלי אך משוך מעט לאחור כדי להשלים את התחושה הספורטיבית, בשונה מהרבה אופנועים אחרים במימדים האלו, המשתיק לא הפריע לתנוחת כף הרגל גם עם מגף רכיבה במידה 45.

הכידון מאלץ את הרוכב לרכון מעט לפנים, אך לא בצורה המעמיסה על הידיים והמראות הבולטות מהמסיכה הצרה מאפשרות לרוכב לראות היטב את מה שקורה מאחוריו.
סיבוב מפתח והתצוגה הדיגיטלית מתעוררת לחיים, תצוגת LCD מרובעת, ברורה מאוד גם באור שמש ישיר, מציגה את מהירות האופנוע, את הסל"ד – גם בצורה של בארים וגם מספרית, מד דלק, הילוך, טמפרטורת מנוע, צריכת דלק ועוד סטטיסטיקות אחרות.

לחיצה על כפתור המתנע והמנוע מתעורר לחיים, שקט ונעים בסל"ד סרק ועם צליל אופייני למנוע דו-צילינדרי.
משיכת ידית המצמד הרגישה מוזר בהתחלה, כאילו אינה מחוברת לשום דבר בקצה הכבל, כמעט רכה מדי למי שאינו מכיר את מערכת עזר המצמד שהונדה הטמיעו באופנוע, זו התגלתה כמערכת מעולה המקלה על השימוש במצמד לאורך כל הרכיבה.

התניידות עם ה-CBR500R בתנועה עירונית צפופה היתה חסרת מאמץ, משקלו אינו מורגש והשתחלות בין טורי המכוניות התבררה כמעט כאופי שני, פתיחת המצערת תשחרר את כל כוחו של המנוע שמושך מ-3,000 סיבובים לדקה בצורה לינארית ואחידה, עובר בין ההילוכים וממשיך להאיץ עד מהירויות-לא-כל-כך-חוקיות, תוך כדי הבהוב הנוריות בלוח המחוונים.
כמה מילים על מערכת החיווי הזו, שאמנם ניתנת לשינוי וכיוון מ-5,000 סל"ד ועד 8,750 סל"ד, עדיין התבררה כמציקה מעט, מהבהבת לרוכב שצריך להעביר הילוך, גם בהילוך השישי.
גם בתנועה עירונית וגם על הכביש המהיר, התברר המנוע המשופר ב-CBR500R כפנינה ביחס לדרגת הרישוי שלו, סיפק מומנט שמושך את האופנוע בתוך כל תחום הסל"ד בצורה נמרצת ומהנה, וזאת בזכות כמה שינויים שהונדה יישמו במנוע בצורת שינויי תזמון השסתומים ומהלכם.

להמשך קריאת הכתבה במגזין מוטו >>>

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...
X

שיחה עם נציג