דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
חדשות ואירועים

רכיבה ראשונה: הונדה CB500X דור 3

השינויים בדור השלישי של רב-המכר של הונדה – ה-CB500X – ובראשם גלגלי האדוונצ'ר, מרחיבים את טווח

09/10/2019

הכתבה נלקחה מאתר פולגז

כותב: אביעד אברהמי

 

מה זה?

ההונדה CB500X הוא אחד משלושת האחים למשפחת ה-CB500 של הונדה. לצד ה-CBR500R הספורטיבי וה-CB500F הנייקד, ה-X הוא הקרוסאובר של המשפחה, או האדוונצ'ר הקטן אם תרצו. המשפחה הזו נחשפה ב-2012, יצאה לשווקים ב-2013 כשהיא מותאמת למדרגות הרישוי האירופאיות החדשות, ועודכנה בדור שני ב-2016. לקראת 2019 בהונדה משדרגים את המשפחה הפופולרית שוב, כשאת השינויים המשמעותיים מקבל ה-CB500X.

מנוע הטווין המקבילי בנפח 471 סמ"ק עבר מספר שינויים, וכעת הוא חזק יותר בין 3,000 לבין 7,000 סל"ד – טווח הסל"ד השימושי ביותר ברכיבה יום-יומית רגילה. בנוסף, יש בולם אחורי חדש, וכן קלאץ' מחליק כסטנדרט. יש גם לוח שעונים LCD חדש, צבעוני וברור יותר, הכולל גם תצוגת הילוך, וכן פנסי LED היקפיים חדשים – אם כי פנסי LED היו גם בדור הקודם. יש גם מערכת פליטה חדשה עם דוד חדש.

מבחינת עיצוב, ה-CB500X מקבל ל-2019 – כמו צמד אחיו – מתיחת פנים משמעותית ומתחדש בעיצוב מודרני יותר שמדגיש את האדוונצ'ריות שלו. בנוסף, לראשונה מאז פותחה הסדרה גלגל הכביש של ה-CB500X מוחלפים, והוא מקבל גלגל קדמי בקוטר "19 במקום ה-"17 שהיה עד כה, וגם הצמיג האחורי מוחלף באחד במידה וחתך של אדוונצ'ר, מה שעשוי להגדיל את טווח שימושי האדוונצ'ר שלו, וזהו השינוי המשמעותי ביותר ב-CB500X.

ביצועים

מבחינת ביצועים, על אף שלא מדובר בגרזן ביצועים אלא בקרוסאובר פשוט למוגבלי רישיון נהיגה – ה-CB500X הוא אחד הכלים היותר מאוזנים וקלים לרכיבה שאנחנו מכירים.

המנוע גמיש מאוד. הוא היה גמיש בדור הקודם, וכעת עם שיפורי המנוע הוא גמיש עוד יותר ומספק כוח זמין בכל סל"ד ובכל הילוך. וזה בדיוק הקטע של המנוע הזה – ולמעשה של האופנוע כולו – להיות פונקציונלי ויעיל. אין פה איזו פצצת הספק או מנוע מרגש, אלא מנוע סופר-יעיל וגמיש שמושך בלינאריות מסל"ד רצפה ועד לקצה הסקאלה – בלי הפתעות.

מהירות השיוט הנוחה היא סביב 150 קמ"ש, והמנוע ושאר המכלולים נותנים תחושה מאוד נוחה סביב הקצבים הללו. הגיר נעים לשימוש, וכך גם הקלאץ', שהתרכך מעט בזכות מערכת הקלאץ' המחליק.

ההיגוי וההתנהגות בפניות – פשוט מעולים. ה-CB500X קל מאוד ונשלט מאוד, גם בכניסה לפניות וגם במהלכן כשהוא על הצד. גם כאן אין איזה היגוי מטורף או התנהגות מרגשת, אבל הכל עובד בדיוק כמו שצריך, ללא הפתעות, ועם מילה אחת שחוזרת על עצמה בכל פרמטר באופנוע הזה – איזון.

גם מערכת המתלים הפשוטה, שגדלה במהלכה, בסך הכל בסדר גמור, וכל עוד לא מגזימים בביצועים הספורטיביים שמנסים לסחוט מה-X – למשל על כבישים מפותלים – מערכת המתלים תשמור על הקו שבין ספיגה לבין איזון ותאפשר לרוכב להתרכז ברכיבה.

כמו שכתבנו – השינוי המשמעותי ביותר בדור השלישי של ה-CB500X הוא המעבר מגלגלי כביש במידות ספורטיביות כמו צמד אחיו, לגלגלים חדשים במידות של אופנוע אדוונצ'ר – "19 מלפנים ו-"17 בחתך גבוה מאחור. השינוי הזה לא הופך אותו כמובן לחיית שטח, אבל הוא בהחלט מאפשר רכיבת שבילים ברמה סבירה פלוס – הרבה יותר ממה שהיה בדור הראשון והשני עם גלגלי הכביש. זה בא לידי ביטוי גם באחיזה של הצמיגים, גם בספיגה של הצמיגים בעלי החתך הגבוה (והקוטר הגדול מלפנים), וגם ביציבות שמידות הצמיגים מספקות על השבילים. כאמור, רכיבת שבילים קלה הופכת כעת לקלה יותר, ומהעבר השני לא נרשמה ירידה באחיזה או ביציבות ברכיבת הכביש. אנחנו כבר יודעים שצמיגים במידות האלה מתפקדים מצוין ברכיבת כביש – וכך הדבר גם כאן ב-CB500X. שדרוג חשוב וראוי.

איך זה מרגיש?

בדיוק כמו שכתבנו במבחן לדור השני של ה-CB500X: במשפט אחד – כמו האופנוע הכי ידידותי בעולם. קשה לנו לחשוב על אופנועים קלים יותר לרכיבה וידידותיים יותר לרוכב מה-CB500X. רק שכעת בדור השלישי טווח השימושים שלו רחב יותר.

תנוחת הרכיבה זקופה לחלוטין, המושב נוח למדי, אם כי הממדים הקומפקטיים של ה-CB500X מצד אחד מאפשרים הגעה קלה של הרגליים אל הקרקע, אבל מצד שני מקפלים את הברכיים יותר מבאופנועי אדוונצ'ר מרווחים יותר. נציין רק שזה לא ממש הפריע לאורך זמן, אבל זה עלול להציק לרוכבים גבוהים.

על אף שגובה המושב טיפס מ-810 ל-830 מ"מ – גם בגלל הגלגלים החדשים וגם בגלל הארכת מהלך המתלים – ה-CB500X עדיין אופנוע קטן, וכאמור ההגעה עם הרגליים לקרקע מתבצעת בקלות. התחושה הזו של תנוחת רכיבה של אדוונצ'ר, רק שכל הקוקפיט וסביבת הרוכב היא כזו מיניאטורית, מוזרה בהתחלה. ממש מיני-אדוונצ'ר. בכל מקרה, לא היה לנו צפוף, וגם לא בהרכבה, כשהמורכבת הקבועה שלנו מדווחת על נוחות גבוהה למדי – בטח בהתחשב בממדי האופנוע הקטנים יחסית.

התפעול כולו רך ואינטואיטיבי, וזו אחת הסיבות לקלות הרכיבה על ה-CB500X. מיגון הרוח טוב מאוד, כל עוד הרוכב לא גבוה מדי, והוא מאפשר לרכב על כ-150 קמ"ש בלי בעיות מיוחדות ובלי מערבולות רוח בקסדה. המנוע מצדו יכול גם 180 ויותר, אבל הוא יוצא מאזור הנוחות שלו גם כן סביב 150 קמ"ש, ולכן את השיוט הנינוח שלנו על כביש בינעירוני מהיר עשינו על סביב 140 ו-150 קמ"ש.

נציין לטובה גם את תצרוכת הדלק, שעמדה במהלך המבחן על כ-23 ל/ק"מ, וזאת למרות שלחצנו אותו לא מעט.

ועוד דבר שחשוב לציין – העיצוב החדש, שנראה נפלא. אם זה ה'מקור' הקטן והפנס הקדמי החדש, פנלי הצד וכיסוי מיכל הדלק היפהפיים, וכל זה עם חישוק "19 קדמי – נותנים ל-CB500X מראה של אדוונצ'ר אמיתי. אהבנו מאוד את העיצוב של הדור השלישי.

 

להמשך קריאת הכתבה באתר פולגז >>>

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...