הונדה אפריקה-טווין 1100: השקה מקומית
הונדה משחררת את האפריקה-טווין החדש אל השוק המקומי. חטפנו אותו לסיבוב קצר
הכתבה נלקחה מאתר Over drive
כותב: אריאל אלסיבוני
הונדה אפריקה-טווין 1100 החדש מתחיל את דרכו המקומית. השם מסגיר את אחד המרכיבים המרכזיים ששונו בדגם הזה. ה-CRF1100L אפריקה-טווין, בשמו המלא, מקבל מנוע גדול וחזק יותר, אבל לא רק. יש גם מגוון דגמים, אפשרויות, תוספת מערכות עזר משמעותית, עיצוב חדש ועוד.
המנוע צמח בנפחו כאמור מה שתרם לעליה של מספר אחוזים בהספק ובמומנט (102 כ”ס, 10.7 קג”מ). לפי הונדה, האפריקה-טווין החדש אמור להיות חזק יותר לאורך כל תחום הסל”ד בהשוואה לקודמו. השלדה תוכננה מחדש וכוללת כעת תת-שלדה אחורית פריקה עשויה אלומיניום. גם הזרוע האחורית חדשה ושואבת השראה מה-CRF450R. לא רק יותר כוח יש כאן, כל השינויים האלו מתבטאים גם בירידה של 5 ק”ג במשקל הכללי, למרות תוספת הנפח והאבזור הרב.
לכל השינויים האמורים, מצטרפת גם יחידת מדידה אינרציאלית לשישה צירים, זו תומכת במערכת בקרת משיכה בעלת 7 מצבים, מערכת בקרת ווילי, ABS לפנייה ועוד. מעל אלו ישנם ארבעה מצבי רכיבה כולל מצב שטח ייעודי חדש. בהונדה מספרים על כיסא צר יותר, כידון גבוה יותר ולא שוכחים לציין גם את מסך ה-TFT הצבעוני והמפורט, את תאורת ה-LED ואת אורות היום (DRL). המסך האמור, הוא מסך מגע, אותו ניתן להפעיל עם כפפות רגילות.
מעבר לזה, מוצע האדוונצ’ר של הונדה בלא פחות משש גרסאות. האפריקה-טווין הרגיל, גרסת האדוונצ’ר-ספורטס שמציעה, בין השאר, מיכל דלק גדול יותר, עוד מיגון רוח ויחידת זנב מאסיבית יותר. את כל אחת מאלו אפשר להזמין עם תיבת ה-DCT של הונדה. עוד אפשרות היא לקבל את אדוונצ’ר-ספורטס עם מתלים חצי-אקטיביים. אופנוע אחד שהוא שישה.