דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
חדשות ואירועים

הונדה CB500X במבחן דרכים

רב המכר של הונדה מתחדש ומקבל מראה מעודכן ושדרוגים

15/09/2019

הכתבה נלקחה ממגזין מוטו

כתב: אביעד רייס

שורה תחתונה: הונדה מקרבת את ה-CB500X לשטח. אופנוע שמצטיין על הכביש, בעיר ובשבילים ומהנה מאד לרכיבה.

בדגם 2019 של ה-CB500X, מבצעת הונדה רענון עיצובי כללי. האופנוע נראה קומפקטי יותר וגם מרגיש ככה. יחידות תאורה חדשות מקדימה ומאחורה, "אף" וזנב מחודדים וקרביים יותר, כנף קדמית חדשה, אגזוז מעודכן וכנפי צד בולטות המזכירות במעט את דגם הקרוסראנר השמנמן של הונדה, מלוות בפתחי אוורור במסיכת החזית – דמויי כוורת.
הגרפיקה והצביעה זכו גם הן לנגיעה עיצובית קלה, המשלימה את הלוק החדש של ה-CB500X הפופולרי.

ברחבי העולם ישנם לא מעט רוכבים שהפכו את ה-CBX שלהם לאופנוע מוטה שטח, ישנן גם כמה חברות המייצרות קיטים ייעודיים שכוללים בולמים משופרים, חישוקי שפיצים עם צמיגים קרביים ומיגונים. הונדה צפתה מהצד והבינה שה-500X הוא למעשה בסיס בכלל לא רע לשיפורים. הבינה ועשתה – בגרסת 2019 ההתקרבות של ה-CBX לעולם האדוונצ'ר שלצד האספלט היא ברורה.

כדי לקרב את ה-CB500X לשטח, מקבלת גרסת 2019 גלגלים חדשים "כמעט" שפיצים, כאשר מקדימה מדובר בגלגל "19 – גדול יותר בשני אינץ' מגלגל ה-"17 שבדגם היוצא. עם הגלגל הגדול יותר גדל גם מהלך המתלה הקדמי, העומד כעת על כ-134 מ"מ ומהלך המתלה האחורי, העומד על כ-150 מ"מ. מקדימה וגם מאחורה, אפשר לכוון עומס קפיץ.

ה-CBX מקבל מסך LCD חדש עם תצוגת מצב הילוך, מד סל"ד, מד דלק ועוד מידע חשוב, כאשר מעל המסך – פס מתכת המאפשר קיבוע של מכשיר ניווט או מעמד למכשיר הסלולר. תפעול המסך והפקדים האחרים נעים ומרגיש איכותי – כיאה להונדה.
יש גם ידית בלם מתכווננת ומשקף גבוה יותר, בעל שני מצבי גובה – כאשר שינוי ידרוש מהרוכב לעצור בצד ולשלוף מפתח אלן. שדרוגים אלו מקרבים גם הם את ההונדה CBX החדש לעולם האדוונצ'ר.

מנוע הטווין המקבילי מקורר הנוזל בנפח 471 סמ"ק בעל הספק 47 כוחות סוס, אותו נמצא גם בדגמי ה-F וה-R מסדרת ה-500 של הונדה, מקבל השנה תזמון שסתומים חדש ותיבת אוויר מוגדלת, אלו מסייעים למנוע המוכר לשחרר את הכוח בצורה טובה יותר וזה אכן מורגש במהלך הרכיבה – כמה וכמה בוחנים העידו במהלך המבחן שהאופנוע מרגיש להם חזק יותר ומגיב טוב יותר מהגרסה היוצאת.

 

למעבר לקריאת הכתבה המלאה במגזין מוטו >>>

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...