דלג לתוכן המרכזי

השוואת דגמים

הוסף דגמים+
חדשות ואירועים

הונדה פורצה 125 במבחן דרכים

שורה תחתונה: קטנוע ה-125 הטוב ביותר. חזק, נוח, איכותי, יוקרתי ומאובזר יותר מכל אלטרנטיבה.

07/11/2020

הכתבה נלקחה ממגזין מוטו

כתב: אסף לביא

השם פורצה פירושו 'כוח' באיטלקית, מכיוון שהשם נכתב באות 'Z' הרבה רוכבים מתבלבלים וקוראים לו פורזה, אפילו כשלקחנו את הקטנוע מהסניף הראשי של הונדה שני עובדי חברה קראו לו כך מבלי לשים לב. הפורצה הגיע לישראל בפעם הראשונה ב-2005, אז היה זה קטנוע מנהלים נמוך ורחב, עצל מעט, שהגיע ישירות ממפעלי הונדה ביפן והיה מצוייד במנוע 250 סמ"ק; למרות מחירו, זכה הקטנוע להצלחה בזכות איכותו הגבוהה, האבזור והנוחות שהייתה בפער אדיר מהאלטרנטיבות. ב-2008 מגיע לארץ הדור החדש, באותו הנפח, אך משודרג ומיוצר במפעל הונדה איטליה, הקטנוע הזה נמכר במחיר גבוה מאוד – 50,000 ₪ – וכל הביקורות מתרכזות במחירו. אחרי 3 שנים ללא נציגות בקטגוריה בישראל, ב-2013 מגיע הדור השלישי של הפורצה, בדמות קטנוע 300 סמ"ק, שמיוצר בתאילנד ומקבל תג מחיר נמוך משמעותית, זאת בזכות ויתור על מספר מאפיינים שהגדירו את הפורצה מההתחלה, כמו לדוגמה שלט קרבה, זה הפורצה שזוכה להצלחה המרובה ביותר בישראל מבין הדורות ונמכר הכי הרבה שנים. ב-2015 הונדה איטליה מציגים את הפורצה 125, קטנוע מנהלים מעוצב ומאובזר, אולי יותר מכל קטנוע של הונדה עד היום, אחריו הם חושפים גרסאות 250 ו-300 על בסיסו, אלו מגיעות לארץ ושומרות על תג המחיר הנמוך של הפורצה 300 מהדור הקודם למרות שמהווים שדרוג משמעותי מבחינת אבזור, מראה ויכולות דינמיות. ואז, באופן די מפתיע, הונדה מתחילים לייבא לישראל את גרסת ה-125 סמ"ק, זאת שעברה שדרוג מקיף ב-2018 וכעת כאן במבחן.

 

לכל מבחן של קטנוע ניגשים מעט שונה, אבל כמעט בכולם נקודת ההתחלה היא פתיחת המושב ובחינת שטח האחסון מתחתיו. למרות שקטנועים היום הם הרבה יותר מכלי תחבורה שימושי ותקציבי נוח וחלקם אפילו – לא תאמינו – מהנים ומרגשים, כלים גדולי נפח וקטנועים שפעם היו הכי קרובים לברלינגו דו-גלגלית גם הם הקריבו את שטח האחסון על מזבח הביצועים, כך איבד הבורגמן 20 ליטר בנפח האחסון, קטנועים עם תא ענק כמו הסילברווינג של הונדה כבר אינם והקטנועים הפופולריים ממשיכים לצמצם את נפח האחסון – אבל לא הפורצה.

הפורצה מצויד במפתח קרבה, KeyLess, שלט, כזה ששמים בכיס וברגע שמתקרבים מספיק לקטנוע אפשר לפתוח את הסוויץ' שלו, שם מסובבים למצב הראשון, לא פתיחה מלאה, ואפשר ללחוץ על הכפתור שפותח את המושב. זה אולי ישמע הזוי – כמו הרבה דברים שנאמר בזכות הקטנוע – אפילו הצליל שנלווה לפתיחת המושב משדר איכות "פינג" חזק והחלטי שמקפיץ את המושב ממקומו וחושף שטח אחסון ענק, והונדה כמו הונדה, יודעים להפוך משהו בנאלי כמו תא אחסון לפנינה הנדסית ע"י צירוף של אביזר מפלסטיק מהאפשר להפריד את שטח האחסון לכמה חלקים, בהתאם להוראות, וליצור הפרדה בין קסדות או תא קדמי למנעול שרשרת מלוכלך או תא אחורי גבוה וקטן לעודף ומפתחות, אפשר גם להניח את הפלסטיק בצד ולהתפנק ביותר שטח משאנחנו יכולים למלא.

עכשיו נפסיק לדבר על תא האחסון כי הגזמנו, כמעט 200 מילים רק עליו.

 

להמשך קריאת הכתבה במגזין מוטו >>>

לכתבה הקודמת
שתפו את עמוד זה ב-
לכתבה הבא
כתבות נוספות
חיפושים פופולארים: אופנועים Xadv FORZA 750 חדשות מבצעים
{{result.text}}

Loading...